Piszę sobie ...

 Moja wymarzona szkoła 

Praca uczennicy klasy IVa - Julii Szafrugi



Moja wymarzona szkoła

Nazywam się Julia i chodzę do szkoły Juliandii. Mieści się na ulicy Acinciankciąk i mogą chodzić do niej tylko dziewczyny o imieniu Julia i Zosia. Jest ona z internatem. Wygląda jak zamek a na dworze jest, jaki sobie wymarzysz, plac zabaw. Pokoje są 3 albo 6 osobowe. Nauczyciele są bardzo mili a przedmioty ciekawe. Bajkopisarstwo jest najciekawszą lekcją, gdzie piszemy bajki. W tej szkole nie ma ocen. Nie ma książek, są tablety. Zamiast pisać w zeszycie piszemy na tablecie. Nie ma sprawdzianów i kartkówek. Jest lekcja o jeżdżeniu na nartach, sankach itd. i pływaniu w basenie. Są też normalne lekcje w salach, gdzie są wygodne krzesła. Łóżka w internacie są latające i w pokojach są ledy. Sale są jak u księżniczki, a panie nauczycielki są księżniczkami. Jest jedna przerwa 30 minutowa. W szkole mamy jednego kota i jednego psa.Pies ma na imię Miś a kot to Królewna. Jemy warzywa i owoce, które smakują i wyglądają jak słodycze. Mamy mundurki szkolne. Na dworze są drzwi do różnych bajek i baśni, podobnie jak u Jana Brzechwy w Akademii Pana Kleksa.

 

 

 Lektura szkolna Ferenca Molnára pt. ,,Chłopcy z Placu Broni”, przede wszystkim ukazany w niej los Nemeczka, wzrusza kolejne pokolenie.  

 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ten niepozorny chłopiec okazał się odważnym, honorowym, oddanym przyjacielem. Oddał życie w obronie Placu, który był nie tylko miejscem zabaw. Była to ostoja bezpieczeństwa i wolności.

Bohaterowie lektury zapraszają nas do swojego niespokojnego świata. Świata wartości takich jak duma, przyjaźń, honor, ojczyzna. To może niezbyt popularne obecnie słowa, jednak ich znaczenie jest ponadczasowe. Warto na chwilę zatrzymać się – śmiać się i płakać z „Chłopcami z Placu Broni” oraz być może zdobyć się na refleksję o własnym dorastaniu i swoich wartościach.

Podczas omawiania lektury w klasie Vb odbyły się także takie lekcje, na których zadaniem uczniów było wyszukiwanie odpowiedzi: ile czasu i przez jakie kraje potrzeba podróżować autem, czy pociągiem, żeby dostać się do Budapesztu (miejsca akcji), ile kosztuje bilet na pociąg. Jakie miejsca warto zobaczyć w stolicy Węgier? Podczas wykonywania tych zadań uczniowie ćwiczyli w pracowni komputerowej sprawne wyszukiwanie informacji, niezbędną umiejętność w dzisiejszych czasach.

Odbyły się również krótkie warsztaty aktorskie, uczniowie mogli wykazać się swoimi zdolnościami. Uczniowie mieli utworzyć pozy, z samych siebie zrobić pomniki, wzorując się na rzeźbie-pomniczku, przedstawiającej Ernő Nemecska (taka jest oryginalna pisownia) i jego kolegów, kiedy grają w kulki (odtworzono tu konkretną powieściową scenę).

Uczniowie mieli okazję wykazać się talentem plastycznym. Zadaniem do wykonania było wykonanie makiety Placu Broni. Trzy grupy przygotowały różnorodne materiały: kartony, plastelinę, piasek, klocki Lego i inne, aby podczas lekcji języka polskiego przystąpić do pracy. Praca w grupie przebiegała zgodnie i sprawiła uczniom dużo satysfakcji. Wszyscy wykazali się kreatywnością, zaangażowaniem i pomysłowością.

Oto, jak uczniowie wyobrazili sobie miejsce, gdzie bohaterowie lektury bawili się, a potem bronili tego, co było dla nich najważniejsze.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Twórczość naszych uczniów podczas zdalnego nauczania na języku polskim. Zapraszam do obejrzenia prezentacji przygotowanej w genially. 

https://view.genial.ly/612d5c81b48e960d73d7e687/presentation-prace-uczniow-20202021-jpolski

 

Aktywność i twórczość naszych uczniów podczas zdalnego nauczania pozytywnie nas zaskakuje. Gratulujemy! Poniżej zadanie z języka polskiego na temat:

 

,,Wyobraź sobie, że duch strzelca ze „Świtezianki” Adama Mickiewicza pojawił się na obrzędzie dziadów (,,Dziady” cz. II Adama Mickiewicza). Zapisz w kilku zdaniach monolog strzelca, w którym:

– wyjaśni, jaki grzech popełnił za życia,

– powie, jaka spotkała go kara,

– wygłosi przestrogę, naukę, która płynie z jego historii."

 


 

 

Zapraszam do zapoznania się z twórczością uczniów klasy IVa. Alicja, Tosia i Artur stworzyli własne komiksy. 

Gratulujemy pomysłu i wykonania :-)

 





 

 


 



 

 




__________________________________________________________

 


 


 



 

 

RECENZJE UCZENNIC KLASY IV A

 


Ludzie myślą, że detektywi są starzy, ale książka Kate Milford „Przygoda w Greenglass House” pokazuje nam, iż wcale tak nie musi być. Nawet, gdy ma się dziesięć lat, można rozszyfrowywać zagadki.

Główny bohater Milo właśnie rozpoczyna ferie i jest pewny, że będzie się nudził
w hotelu swoich rodziców. Niepodziewanie na miejscu zaczynają się pojawiać dziwni goście, a w pokojach ginąć przedmioty. Milo wraz z Meddy, która jest córką kucharki, zaczynają poszukiwania rzeczy, odkrywając mroczne sekrety hotelu. Czy uda im się rozwikłać wszystkie zagadki?

„Greenglass House” to fenomenalna opowieść trzymająca w napięciu i pomagająca rozwijać wyobraźnie. Jej jedyny minus toto, że jest zbyt krótka. Gorąco zachęcam do lektury.

Książka kończy się zaskakująco, a bohaterowie kontynuują swoją przygodę w kolejnym tomie.

 

Alicja Korzepa, klasa IV a

 


“Przewodnik po zbrodni według grzecznej dziewczynki” Holly Jackson

 

Książka ta opowiada o zbrodni, która wydarzyła się kilka lat temu. Otóż 5 lat temu pewna Andie Bell została zamordowana przez Sala Singha. Policja wie, że to był on. Jednak PippaFitz-Amobi myśli inaczej. Uważa, ze wiele faktów zostało zatuszowanych. W ramach projektu szkolnego chce rozwiązać tę sprawę. Z dnia na dzień szkolne zadanie przeradza się w śmiertelne zagrożenie.

Książka moim zdaniem ma praktycznie same zalety. Wciąga od samego początku. Bohaterowie książki są świetni. Akcja rozgrywa się bardzo szybko. Wszystko sprawnie i zgrabnie zmierza do zaskakującego końca.

Książka jest genialna. Jest inna niż książki, które do tej pory czytałam. Cieszę się, że w końcu ktoś napisał kryminał dla młodzieży.

Zachęcam do jej przeczytania. Polecam ją wszystkim. Każdy będzie zadowolony po przeczytaniu tej książki.

 

Antosia Reroń

Klasa IV a

1 komentarz:

  1. Brawo Dziewczynki! Zachęcam także innych do publikacji swojej twórczości na blogu bibliotecznym. Tutaj jest na to doskonałe miejsce! Pochwalcie się swoim talentem literackim :-)

    OdpowiedzUsuń